Bienvenue sur le blog

Pour ajouter un commentaire, click sur l'heure du message

Pour consulter les commentaires, click dans les archives du blog sur le message choisi (1 page = 1 message) et le ou les commentaires apparaissent au dessous du message ;-)

mercredi 26 mai 2010

25/05/2010 – 00h00 Positie 39° 36 68 N – 5° 35 41 O

Eens te meer was de zonsondergang van gisteren een magisch gebeuren. Het kleurenpalet in de hemel en de weerspiegeling in zee over 360° toonde ons welk gepriviligieerd moment we mochten genieten.

De zeilen... of beter... Penta was geregeld op 2000 toeren, door het gebrek aan wind;-) het leven aan boord kon dat van de Club Med evenaren.

De wacht wordt georganiseerd en er niets maar dan ook niets aan de horizon, enkel de uitgestrekte zee, de hemel en de mast die uitreikt naar de sterren. 2h00 ik los Peter af en heb het geluk een vallende ster te zien.. ik doe een wens... en ik ben gelukkig. Ik neem eveneens de grote beer waar;-).. en schijnsel van de maan dat steeds vermindert. De kleur van de maan gaat over geel naar orange alvorens onder de horizon te verdwijnen om 4h00. Dit is het uur waarop Cristian me aflost. Ik blijf nog even bij hem om nog even te genieten van dit immens universum.

Bijna middag, we kruisen een een zeer grote boom die op de zee drijft... een echt gevaar voor alle nachtvaarders.

Op de middag komen enkele dolfijnen met de boeg van de boot ,die het water splijt, spelen. Enige tijd later hebben we een reële wind van 7 knopen... alle zeilen worden bijgezet en we glijden over dit spiegelgladde meer aan een snelheid van 4 à 5 knopen zeer scherp aan de wind richting 85° ipv 104°.

16h30, de wind gat weer liggen. De Genua wordt opgerold en de motor gestart. Plots hoor ik roepen « man over boord » en ik zie onze Cristian in de grote blauwe plas springen. Brr.. het water is koud.. U mag gerust zijn, want hij had voor eenmaal een zwemvest aan (oud model). Peter springt ook in het water .. en het man over boord manoeuver wordt geslaagd uitgevoerd...

Jan weet niet goed hoe de tijd te vullen en begint de handoeken te wassen, dan vraagt hij Peter om hem te helpen met het schrobben van het dek. Op dat ogenblik kruisen een twintigtal dolfijnen onze route. Ze springen uit het water om te jagen en hun snelheid op te drijven. Het spektakel duurt echter niet langer dan enkele minuten, maar wat een prachtig moment.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire

Commentaires :